Od Bojana Smiljanić March 15, 2023 U Kreativne industrije

Pisanje teksta

Kada je u pitanju pisanje tekstova primećujem da se svakodnevno otvaraju neke nove zanimljive mogućnosti gde se može primeniti kreativno pisanje. U ovom tekstu fokusiraću se na pisanje teksta za blog, kreiranje sadržaja za početnu stranicu sajta i na pisanje promotivnog sadržaja.

Pisanje teksta za blog

Bilo da pišete za vaš lični blog ili za blog nekog poslovnog sajta, važno je da odredite vašu ciljnu grupu. Ko su ljudi kojima se obraćate? Koliko godina imaju? Kakva su njihova interesovanja? Na osnovu prikupljenih informacija pokušajte da zamislite vašeg čitaoca/čitateljku i pišite za njih.

Kada je u pitanju poslovni blog, bilo bi dobro da se kroz tekstove na blogu predstavi firma, proizvodi ili usluge koje se nude, na način na koji će čitaoci iz ciljne grupe taj tekst najbolje da razumeju. U tekstovima na blogu koji se nalazi u sklopu sajta, fokus treba da bude na brendiranju firme, proizvoda ili usluga. U blogu možete da se dotaknete i nekih drugih srodnih ili aktuelnih tema koje bi mogle biti interesantne posetiocima sajta.

Kreiranje sadržaja za početnu stranicu sajta

U tekstu koji se nalazi na početnoj stranici vašeg sajta u kratkim crtama predstavite vas i vaše poslovanje. Na početnoj stranici kratko i jasno predstavite vaše proizvode ili usluge i istaknite prednosti saradnje sa vama. Šta potencijalni posetilac sajta (kupac, budući saradnik) dobija ukoliko se odluči da vas angažuje za posao ili kupi vaš proizvod? Da li su to kvalitetni proizvodi ili usluge, garancija, povoljna cena, poštovanje rokova, brza isporuka, korektna saradnja, zadovoljni korisnici ili saradnici itd. Plus nešto što vas izdvaja od konkurencije.

Početna stranica je prvo što neko vidi kada poseti vaš sajt. Mora da bude pregledna i dovoljno ubedljiva da su baš vaši proizvodi ili usluge najbolji izbor.

Pisanje promotivnog sadržaja

Pre nego što su internet pretraživači i društvene mreže postali ovoliko popularni, fokus marketinške promocije bio je na štampanim i elektronskim medijima, vizitkama, flajerima, letcima, plakatima, brošurama, štampanim katalozima i sličnim promotivnim materijalima.

Ovi oblici promocije i danas se koriste ali fokus se polako prebacuje na internet i društvene mreže, posebno ako su ciljna grupa mlađe generacije. Prilikom osmišljavanja promotivnog teksta za promociju putem interneta, važno je obratiti pažnju na ključne reči, naslove, podnaslove, tagove, fotografije, video priloge, kao i na kompletno uređenje sadržaja u tekstu. Nešto više na ovu temu možete pročitati na linkovima u nastavku teksta

Zašto je kreativna komunikacija ključ dobrog marketinga

Dobro pozicioniranje na Google pretraživaču

To bi bile neke osnove i najvažnije smernice kada je u pitanju pisanje teksta u eri interneta. Kada birate naslove i podnaslove za vaše tekstove, proverite koje su ključne reči najviše tražene na Google pretraživaču, kada je u pitanju tema o kojoj pišete. Istražite i kojim temama se bave najbolje pozicionirani sajtovi u vašoj delatnosti, niši…

Ukoliko ipak želite da posao pisanja tekstova neko obavi umesto vas, kontaktirajte me za saradnju na e-mail bojana_kreativnopisanje@yahoo.com. Cenovnik za usluge kreativnog pisanja možete pogledati ovde http://www.kreativnopisanje.rs/usluge-cenovnik-okvirne-cene/.

Bojana Smiljanić